gimnazija

Naujienos

Bendravimas ir bendradarbiavimas – mokymasis vieniems iš kitų

 

Vertinimai – tiek formalūs, tiek ne, apgalvoti ar kilę laisvai, sąmoningai arba išsprūdę – smarkiai veikia žmones, ypač mokinius.

Vertinimo klimatas, kuriame mokiniai gyvena, yra lemiama mokymo ir mokymosi dalis. Tai, ką mokiniai patiria vertinami, lydi visą jų gyvenimą ir ateityje iš esmės nulemia jų gebėjimą mokytis. Vertinimas mokinį gali pakylėti arba sužlugdyti, jis kelia baimę arba susijaudinimą ir tik retai būna neutrali patirtis.

 

Paskatinti mokinių mokymąsi yra pagrindinis mokyklų tikslas. Vertinimas yra šio proceso šerdis. Jis gali suteikti struktūrą, pagal kurią bus nustatomi mokymosi uždaviniai, stebima ir išreiškiama mokinių pažanga. Jis gali suteikti pagrindą tolesnių žingsnių, atitinkančių mokinių reikmes, planavimui. Vertinimas turi būti nedaloma ugdymo proceso dalis, nuolatos įgalinanti „atgalinį ryšį ir ėjimą į priekį“. Jis gali dalyko dėstymą padaryti daug įdomesnį ir skatinti mokinių motyvaciją mokytis. Tuo tikslu trijų gimnazijų: Laukuvos Norberto Vėliaus, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus, Šilutės r. Švėkšnos „Saulės“ gimnazijų atstovai 2010 m. susirinkę aptarė, kaip siekti, kad mokiniams mokymasis taptų įdomesnis ir patrauklesnis ne tik naudojant įvairius mokymo(si) metodus, bet ir naudojant vertinimą kaip elementą mokinių mokymosi motyvacijai kelti ir siekiant geresnių mokymosi rezultatų. Buvo nutarta, kad metus domėsimės šiuo klausimu (ypač įsivertinimu), taikysime įvairesnius vertinimo ir įsivertinimo metodus pamokose, o po to, pasidalysime gerąja patirtimi.

Praėjus metams, pirmąjį žingsnį žengė laukuviškiai ir jie šių metų kovo 24 dieną suorganizavo seminarą „Įvairių vertinimo metodų taikymas ir refleksija, siekiant ugdyti(-is) mokymosi motyvaciją“, kurio pagrindinis tikslas - apžvelgti įvairius vertinimo ir įsivertinimo metodus, skirtus ugdyti(-is) mokinių mokymosi motyvaciją. Seminaras prasidėjo atvirų pamokų stebėjimu: lietuvių kalbos 8a klasėje (mokytoja Birutė Strodomskytė), rusų kalbos 6a klasėje (mokytoja Aurelija Bitinienė), matematikos gimnazijos 3 klasėje (mokytoja Renata Gargasienė), istorijos gimnazijos 1b klasėje (mokytoja Romualda Laugalienė), fizikos gimnazijos 1 klasėje (mokytojas Jonas Laugalys), muzikos 5b klasėje (mokytojas Alfredas Šniaukas), priešmokyklinukų klasėje (mokytoja Rima Šaltmerienė). Pasibaigus pamokoms, vyko jų aptarimai, kurių metu pasidžiaugta kolegų pasiekimais, jų darbu.

Po to savo įgyta gerąja patirtimi pasidalijo mokytojai skaitydami pranešimus: „Vertinimas ir įsivertinimas – mokinių ugdymo(-si) motyvacijos kėlimo instrumentas“ (Raimonda Kauneckienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, matematikos mokytoja ekspertė), „Vertinimas ir įsivertinimas pradinėse klasėse“ (Regina Stanevičienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė), „Praktiniai įgūdžiai taikant vertinimą ir įsivertinimą lietuvių kalbos pamokose“ (Birutė Strodomskytė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė), „Mokytojų ir mokinių savianalizės metodas bei jo taikymas matematikos pamokose“ (Renata Gargasienė, matematikos mokytoja metodininkė), „Mokinių įsivertinimas informacinių technologijų pamokose“ (Vytas Jonikas, informacinių technologijų mokytojas metodininkas), “Mokinių savęs įsivertinimo kūno kultūros pamokose reikšmė“ (Ingrida Girčienė, kūno kultūros mokytoja metodininkė).

Laukuvos Norberto Vėliaus gimnazijos direktorius palygino mokytojų darbą su krepšinio komandos trenerio Kęstučio Kemzūros, kuris sugebėjo komandą išvesti į pergalę. Taip pat pasidžiaugė mūsų gimnazijos mokytojų nuveiktais darbais, palinkėjo nesustoti ir paragino bendradarbiauti toliau ir susitikti kitoje mokykloje. Prasidėjus kitiems mokslo metams savo gerąja patirtimi dalysis Šilutės r. Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos mokytojai, o vėliau ir Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos mokytojai, o mes – Laukuvos Norberto Vėliaus gimnazijos mokytojai lauksime, kol būsime pakviesti.

Raimonda Kauneckienė, Laukuvos Norberto Vėliaus

gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui,

matematikos mokytoja ekspertė

 

Spausdinti

Leidiniai

  • Žirnelis
  • Saulėtekis
  • Draugystė
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.